Honnan ismered fel a DSG váltó hibák jeleit?
- A vezetési és váltási rendellenességekről
- A kellemetlen zajokról
- Bizonyos kellemetlen rezgésekről és rángatásokról
- Az irányítópult hibaüzeneteiről
A legjobb, ha ebben az esetben egy megbízható szakszervizt keresel fel, hogy a DSG váltó újra a régi lehessen.
Gyakori DSG problémák
A DSG sebességváltónak különféle problémái lehetnek a vezethetőség és a váltási viselkedés tekintetében. Ezek gyakran megoldhatók a TVS DSG szoftverrel, vagy hardverproblémákat jelezhetnek. Ha az alábbi vezetési és váltási viselkedési problémák közül egyet vagy többet felismersz, azt tanácsoljuk, hogy azonnal kérj időpontot egy részletes DSG-diagnosztikára, ha:
- A „D” mód nagyon gyorsan / korán kapcsol a következő fokozatba, és (túl) későn kapcsol vissza.
- Az „S” mód túl agresszív, ami nagyon késői fel és (túl) korai visszakapcsolást eredményez.
- A DSG sebességváltó lefelé kapcsol gyorsításkor („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon a sebességfokozatban akar maradni.
- A DSG sebváltó véletlenszerűen vált át.
- A sebességváltó csak a páros vagy páratlan fokozatokat használja.
- A váltó nem kapcsol fel a legmagasabb fokozatba.
- A sebességváltó nem vált automatikusan felfelé, csak manuálisan („M” mód).
- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kapcsol logikátlan fokozatba.
- A váltó menet közben kiugrik a sebességből.
- A DSG időnként üresre vált, megszakítva a hajtást.
- A váltó nem aktiválja a hátramenetet („R”), vagy nem hajt hátra.
- Viszont semleges („N”) állásban elindul a kocsi.
- Az autó nem indul simán „D” módban.
- A fordulatszámszám mérő hirtelen megugrik a magasabb fokozatok váltása közben vagy közvetlenül utána, vagy ingadozik indulás, haladás közben.
- Úgy tűnik, hogy a DSG kuplung csúszik.
A javítás a REWO-PRO műhelyében szakszerű, gyors és az árával is ki leszel békülve, ebben biztos lehetsz.