Vajon mi a különbség a PR cikkek és a kreatív szövegek között? Van egyáltalán eltérés?
A PR cikk írás már vagy 10 éve uralja a keresőoptimalizálási piacot, hiszen a legtöbb kereső a webhelyekre kitett szövegek segítségével tudja feltérképezni azt, hogy mi található a weboldalon. Azért fontos, hogy alaposan megismerje az oldal tartalmát a keresőmotor (Google), hiszen csak így tudja eldönteni, hogy megfelel-e a felhasználó keresésének a webhely vagy inkább másikat ajánljon fel neki a kereső találati oldalain (SERP).
A PR cikkekkel ellentétben a kreatív szövegírás szinte bármit takarhat, amely egyedi, érdekes, hasznos és megosztásra méltó tartalmat eredményez. Igazából akkor lesz egy online szöveg sikeres, ha kreatív szövegíró írja. Így mindegy ugyanis, hogy Sales, PR, vagy akár termékleírás a kért téma, hiszen ha egyedire sikerül az írás, akkor nagyobb valószínűséggel fogja ajánlani a kereső a felhasználóknak az egyedi és vélhetően érdekes szöveget.
A jó PR cikkeket kreatív szövegíró írja
Napjainkban már nem működnek a tipikus eladási vagy PR cikkek, amelyek véletlenül egy vagy két terméket / szolgáltatást akarnak eladni. Most egy PR cikk akkor számít hasznos és élvezetes szövegnek, ha az új információt, érdekes tényeket vagy épp szórakoztató történeteket próbál leírni.
Nyilván kell bele egy probléma, amelyre majd a termék / szolgáltatás adja a választ, viszont nem szabad úgy gondolni a PR cikkekre 2022-ben, mint egy gagyi szövegre, amiben megint megpróbálunk valami haszontalant rátukmálni az olvasóra.
Itt jön be a képbe a kreatív szövegíró, hiszen ha valóban ügyesen használja a klaviatúrát, akkor még az olyan nehéz kulcsszavak, mint a hőszivattyú vagy az integrált keretrendszer sem okoz neki problémát, mert érthetően, akár humorosan is körbe tudja járni a témát úgy, hogy közben még tanít is valamit a felhasználónak.
A PR cikkek akkor sikeresek, ha nem látszik rajtuk, hogy PR cikkek
Persze, meg kell jeleníteni az adott kulcsszót egy link segítségével, vagy akár az adott terméket is fel kell tüntetni valahogyan a szövegben, viszont ez nem jelenti azt, hogy a PR cikk egy unalmas Sales szöveg kell legyen a végén.
A kreatív szövegíró abban tud segíteni egy cégnek egy-egy PR cikk megírás során, hogy az elkészült cikk adjon valami plusz információt az olvasónak, amely arra készteti, hogy még több információt próbáljon összegyűjteni a témával kapcsolatban az adott kulcsszó mögötti linken lévő tartalom segítségével.
Miért fontos a kreativitás a PR cikkek során?
Azért, mert semelyik vállalat sem akar egy 12 egy tucat szintű irományt látni egy külsős weboldalon, amely minden csinál, csak nem készteti arra az olvasót, hogy ellátogasson a szövegben elhelyezett vállalati linkekre.
Egy kreatív szöveg nagyban tudja segíteni az online cégeket abban, hogy több látogatójuk legyen a webhelyen, illetve ezáltal több vásárlójuk is legyen, amely hosszú távon profit-növekedést tud eredményezni.
Egy jó PR cikk az idő múlásával akár fontos hivatkozási ponttá válhat az interneten, ha olyan jól írja le az adott témát, terméket vagy szolgáltatást. Érdemes PR cikkekbe fektetni, hiszen ez az egyik legegyszerűbb módja a keresőoptimalizálásnak.